palautteen anto- ja vastaanottoharjoitukset koettiin hyödyllisiksi
Huoltia Oy
Huoltia Oy on vuonna 2008 perustettu, yksityisomisteinen kotimainen kiinteistöhuoltoyritys, joka tarjoaa kattavia huolto-, siivous- ja ylläpitopalveluita Oulussa, Oulun ympäristössä ja pääkaupunkiseudulla. Huoltia huolehtii kiinteistöistä kokonaisvaltaisesti – piha-alueista teknisiin järjestelmiin – panostaen laatuun, asiakastyytyväisyyteen ja vastuullisuuteen. Vuonna 2024 yrityksen liikevaihto oli noin 9 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 100. Toiminta on kannattavaa ja vakaasti kasvavaa. Huoltia profiloituu uuden sukupolven kiinteistöhuollon osaajaksi, joka hyödyntää nykyaikaista kalustoa, digitaalisia ratkaisuja ja tehokkaita toimintamalleja. Yrityksen tavoitteena on olla alansa suunnannäyttäjä Suomessa – luotettava kumppani, joka huolehtii asiakkaidensa kiinteistöistä kuin omistaan.
Tausta
Keväällä 2024 Huoltian johto näki sopivaksi panostaa esihenkilöiden koulutukseen ja henkilöstöön. He valitsivat yhteistyökumppanikseen MyStepsin, jonka toteuttamana teettivät laajan työntekijäkokemuskartoituksen koko henkilöstölle.
Kartoitus antoi suuntaviivat sille, mitä henkilöstön kanssa tulisi kehittää.
Toteutetut palvelut
Toukokusta 2024 – toukokuuhun 2025 MySteps toteutti Huoltian henkilöstölle vuoden mittaisen esihenkilökoulutuksen, neljä koko henkilöstön työyhteisövalmennusta sekä tiimityönohjauksia Oulun alueen tiimeille. Ryhmät tapasivat 10 krt vuodessa (lähes kuukausittain). Kaikkiin palveluihin teemat nousivat työntekijäkokemuskartoituksesta, ja aiheita räätälöitiin ryhmien mukaan pitkin vuotta.
Yhteistyö on ollut monipuolista ja yrityksen tilanteeseen räätälöityä. Asioita on lähestytty teemoittain ja vaiheittain edeten sekä työntekijöitä aktiivisesti osallistaen. Koulutuksissa ja työnohjauksissa on ollut lämminhenkinen ja innostava ilmapiiri.
Tulokset
Huoltian liiketoimintajohtaja Raimo Kuha koki henkilöstön saaneen monenlaista tukea ja apua. Päällimmäisenä mieleen tuli palautteen anto ja vastaanotto esihenkilöiden ja tiimiläisten sekä kollegoiden välillä.
Valmennuksissa, koulutuksissa ja työnohjauksissa päästiin kokoontumaan yhteen, keskustelemaan ohjatusti ja avoimesti ajankohtaisista teemoista ja treenaamaan käytännössä toimintatapoja sekä -malleja.
Kuha mainitsi MyStepsin kanssa toteutetussa yhteistyössä hyväksi myös työnkuormitukseen vaikuttavien asioiden tarkastelun ja jaksamista tukeviin toimintamalleihin kannustamisen. Tämä onkin viisasta yrityksen tulevaisuuteen sijoittamista. On erittäin tärkeää, että henkilöstöllä on aina “pattereissa virtaa” ja särkymävara siten turvattu.
Palaute
Mittasimme työnohjausprosesseja jatkuvalla työnohjauksen SRS-mittaristolla. Seurasimme tuloksia ja hioimme toimintaamme asiakkaidemme kokemukset huomioiden. SRS-palautteet olivat mieltä lämmittävää luettavaa, työnohjaukset koettiin miltei poikkeuksetta hyödyllisiksi ja seuraavia työnohjauskertoja odotettiin.
Palautteet työnohjauksista olivat keskiarvoltaan 4,8/5.
Raimo Kuha kokee, että yhteistyö MyStepsin kanssa on ollut sujuvaa ja rakentavaa, sekä muutostilanteet huomioivaa. Kuha näkee tämän MyStepsin vahvuutena. Kysyessämme arvosanaa palveluistamme, Kuha antaa MyStepsille 4/5, sillä ainahan voi tehdä vielä paremmin. Esimerkiksi konkreettisia neuvoja voisi saada vieläkin enemmän!
Arvosana
4/5
Lämmin kiitos Huoltialle oikein mukavasta yhteistyöstä sekä kannustavasta palautteesta! Koimme koulutuksissa ja työnohjauksissa lähes käsinkosketeltavaa innostusta ja yhteishenkeä. Osallistujilta kerätyn palautteen perusteella osallistava, lämminhenkinen ja käytännönläheinen tapamme toimia sopi Huoltian väelle. Oli ilo toimia vuoden ajan tärkeiden teemojen äärellä kanssanne: työssä jaksaminen, työmotivaatio, tiimityö, yhteishenki, johtaminen ja työn rajaaminen olivat herkullisia teemoja läpi vuoden. Teimme kanssanne entistä parempaa työelämää. Kiitos!